Konservative vil stadig sænke grundskylden

Det er ingen hemmelighed, at vi fra konservativ side kæmper for lavere grundskyld. De høje boligskatter er uretfærdige, og vi bør gøre, hvad vi kan for at få dem sænket. Borgerne skal have tryghed om deres privatøkonomi.

Vi betaler stadig for meget i grundskyld i Solrød, og hvis vi kan skabe flertal for det ved efterårets budgetforhandlinger, sænker vi grundskylden fra årsskiftet. Det må ikke gå ud over serviceniveauet i kommunen, for alle skal kunne regne med en god service, men hvis det kan lade sig gøre, er vi klar.

Derfor noterer vi os også med stor glæde, at både Grundejerne og LA i Solrød netop har meldt ud, at de også stadig arbejder for det samme. Så er der jo allerede kortere til et flertal.

Selvom den landsdækkende debat om boligskatternes himmelflugt er blevet skudt en smule til hjørne med den i øvrigt glimrende boligskatteaftale, som Folketinget vedtog i foråret, har vi stadig et efterslæb i Solrød Kommune. Her betaler vi gennemsnitligt op til dobbelt så meget som vores medborgere i Køge eller Greve kommuner.

Derfor er vi stadig klar til at kæmpe videre for mere tryghed for boligejerne.

Morten Scheelsbeck
Byrådsmedlem (K)